خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/30 - 11:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
محمدی:

شرکت‌های بیمه‌ از پرداخت خسارت افت قیمت خودرو طفره می روند/بیمه مرکزی ورود کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خودروی آسیب دیده از تصادف علاوه بر تعمیر و تعویض قطعات دچار افت قیمت نیز می‌شود این در  حالی است که برخی از بیمه‌ها افت قیمت را پرداخت نمی‌کنند یا برخی دیگر مردم را به شورای حل اختلاف ارجاع می‌دهند موضوعی که زمانبر بوده و پیگیری آن مشکل است.

صمداله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به موضوع عدم پرداخت خسارت افت قیمت خودرو توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه، گفت: در حال حاضر خودرو به دلیل افزایش قیمت به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و با توجه به اینکه در تصادفاتی که اتفاق می‌افتد بیشتر خودروها د چار افت قیمت می‌شوند، شرکت‌های بیمه‌ای باید این کاهش قیمت را جبران کنند حال آنکه این شرکت‌ها از این وظیفه سرباز می‌زنند و از پرداخت آن طفره می‌رودند.



نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های بیمه‌ای باید علاوه بر هزینه‌ای که بابت خسارت ناشی از تصادف پرداخت کنند، باید مبلغی نیز بابت افت قیمت خودرو بپزدارند.



وی اضافه کرد: خودروی آسیب دیده از تصادف علاوه بر تعمیر و تعویض قطعات دچار افت قیمت نیز می‌شود این در  حالی است که برخی از بیمه‌ها افت قیمت را پرداخت نمی‌کنند یا برخی دیگر مردم را به شورای حل اختلاف ارجاع می‌دهند موضوعی که زمانبر بوده و پیگیری آن مشکل است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بیمه مرکزی باید با نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای آن‌ها را ملزم به پرداخت افت قیمت خودرو کند، تصریح کرد: براساس مقررات بیمه‌گذار موظف است طبق پوشش بیمه‌ای، هزینه وارده ناشی از این موضوع را پرداخت کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 370331
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار